Korzystasz z home office? Czas uporządkować przestrzeń

Praca z domu dla wielu stała się standardem lub częstą alternatywą dla wizyt w biurze. Aby wykonywać ją wygodnie i efektywnie, należy poczynić pewne przygotowania. Sprawdźcie nasze propozycje dla domowych biur.

Mimo wzrostu popularności pracy zdalnej, blisko 40%* (CBRE) z nas postrzega ją jako bardziej męczącą niż praca stacjonarna. Jedną z kluczowych przyczyn takiego stanu rzeczy jest brak dostosowania warunków w domu do obowiązków zawodowych na pełen etat.

Dlatego najwyższy czas, by przyjrzeć się swojemu komfortowi pracy z domu i znacząco go podnieść. Jeżeli część życia zawodowego rozgrywa się w prywatnych czterech ścianach, warto zainwestować w rozwiązania usprawniające przestrzeń. Wpłynie to pozytywnie na każdy aspekt naszej pracy – szczególnie na skupienie, tak potrzebne przy zadaniach umysłowych.

 

Od czego zacząć?

– Podstawą biurowej pracy jest solidne biurko, na którym opierają się wszystkie nasze obowiązki – mówi Michał Kichler, manager ds. doradztwa technicznego i szkoleń Häfele.
Do tego celu warto wybrać systemy, które zostały zaprojektowane właśnie z myślą o potrzebach pracownika i jego kilkugodzinnej aktywności – dodaje.

Rynek oferuje szeroką gamę stelaży, które można zamienić w wygodne biurko. Można dowolnie je modyfikować, zmieniając liczne dodatki i elementy wyposażenia, takie jak szuflady na dokumenty czy filcowe panele, aby zapewnić największy komfort i przystosować instalacje do indywidualnych warunków. Przykładem takiego modelu może być zestaw Häfele Officys TE651, zawierający oprócz stelaża pojemny kontener z przeznaczeniem na przechowywanie artykułów biurowych. Blat możemy mechanicznie podnosić i opuszczać, dostosowując jego wysokość do indywidualnych potrzeb czy do pracy na stojąco. Dla większych przestrzeni dostępne są również modele narożne, pozwalające nam stworzyć dosłowny „kącik pracownika”.

Wszystko na czymś się trzyma

Elementem home office, bez którego o pracy nie może być mowy, jest komputer z dostępem do Internetu. Do montażu i sprawnego korzystania z kilku monitorów stacjonarnych warto wykorzystać dedykowane rozwiązania. W ofercie Häfele znaleźć można m.in. stelaże do monitorów w formie ramion regulowanych w wielu kierunkach. W biurowej przestrzeni domowej rzadko panuje nadmiar wolnego miejsca, a stelaże pozwolą nam swobodnie dopasować pod siebie to, które możemy wykorzystać.

– Ciekawym rozwiązaniem może być na przykład uchwyt do monitorów Ellipta, który łatwo przymocujemy do blatu – mówi Michał Kichler. – Sprawdzi się zwłaszcza przy pracy na kilku monitorach, co może okazać się przydatne dla grafików czy pracowników branży IT. Oprócz tego, daje on komfort swobodnego ustawienia ekranu, by dopasować się do niemal każdej pozycji – wylicza ekspert.

Wszystko się także na czymś opiera

Kolejną rzeczą, bez której ciężko wyobrazić sobie przestrzeń biurową, jest krzesło, nie bez powodu często nazywane właśnie biurowym. Wygodny fotel pozwoli nie obciążać zbytnio kręgosłupa oraz części lędźwiowych, najbardziej narażonych podczas długiej pracy siedzącej. Umożliwi także wygodne oparcie się i przymknięcie oczu, gdy przyjdzie czas na krótką przerwę.

– Ze względu na ich sporą uniwersalność, polecałbym modele takie jak krzesło biurowe typu O4007. Regulacja siedziska, oparcia, podłokietników i zagłówka sprawia, że można dostosować właściwie cały fotel indywidualnie, pod konkretnego człowieka – wymienia Kichler. – To sprawia, że prostszy jest zarówno wybór, jak i użytkowanie – dodaje.

Kluczowe jest odpowiednie dopasowanie fotela do biurka. Muszą dobrze ze sobą współgrać, aby zapewnić optymalną jakość pracy.

Niech będzie jasno

Lampka to jeden z obowiązkowych elementów wyposażenia biurka. Do czytania, do wypełniania dokumentów, w godzinach wieczornych i przy ciemnej aurze po prostu

nie można się bez niej obyć. – Dobrą propozycją może być lampa stołowa Nimbus Roxxane, zawierająca 36 diod LED, która bez problemu oświetli całą przestrzeń roboczą siłą 900 lumenów. Możliwość montażu za pomocą uniwersalnego adaptera, na płytce stojącej lub na uchwycie blatowym sprawia, że łatwo dopasujemy urządzenie do naszych potrzeb. Przeglądanie dokumentów czy praca na klawiaturze będą komfortowe szczególnie dla naszych oczu – podkreśla Michał Kichler.

Diabeł tkwi w szczegółach

Poza wymienionymi już najważniejszymi składnikami domowego biura warto zadbać także o mniejsze detale, by podczas pracy nic nie burzyło nam komfortu i spokoju. Jednymi z przydatniejszych narzędzi mogą być kanały i przelotki kablowe, dzięki którym pozbędziemy się plątaniny przewodów, utrudniających nam poruszanie. Większość takich elementów z łatwością zamontujemy w stelażach biurkowych – wystarczy przykręcić je w odpowiednich miejscach.

Na uwagę zasługują także moduły przedłużające z gniazdami, dzięki którym skrócimy drogę kabli, zarówno tych zasilających, jak i USB. Przykładem takiego urządzenia jest przelotka 80 mm z czterema aktywnymi złączami USB 2.0. Dzięki nim przesyłanie danych, jak również dostarczanie energii będzie prostsze, a sama przestrzeń robocza – znacznie bardziej uporządkowana.

Pandemiczna rzeczywistość zmusiła i nadal zmusza do wielu zmian. Nie zawsze są one proste, ale przy odpowiednim podejściu można wyjść z nich z korzyściami. Jedną z nich może stać się dobrze urządzone domowe biuro, które będzie pełniło swoją funkcję przez długie lata.

Häfele to globalna firma działająca od 1923 roku. Oferuje największy na rynku asortyment okuć meblowych, okuć budowlanych, oświetlenia meblowego LED, elektronicznych systemów kontroli dostępów oraz akcesoriów dla stolarzy i architektów – w sumie ponad 100 tys. produktów o wyjątkowej konstrukcji i designie, które można znaleźć w meblach i prestiżowych inwestycjach budowlanych na całym świecie. Firma jest wsparciem dla szerokiego grona stolarzy, przemysłu meblarskiego, architektów, projektantów, producentów drzwiowych
i okiennych. W Häfele pracuje przeszło 6 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach. Firma ma ponad 160 tys. klientów na całym świecie, 5 zakładów produkcyjnych, 37 oddziałów i liczne biura sprzedaży.